DIGNITY // EMBERI MÉLTÓSÁG
STATEMENT
In this project, I took pictures of people who can only feel fine themselves, be free and enjoy their life, if they hide their real face behind a mask. These gorgeous young people think they are ugly, so they never show up without makeup. I focused on the extrem cases, thus I was looking for people who overdo makeup, wear extraordinary accessories, clothes and want to get everybody’s attention with their extravagant looking and hide their true self. I used a technical experiment to emphasis this duality.
I found interesting the way of making a 3D picture with a manual technique, with using more images, more viewpoints. The most important thing was not to use any digital intervention, no digital postproduction during the working process. Thereby, the workflow was extreamly important, which leads to a long-time, monotone, challenging working method.
On the finished pictures, you can find only one viewpoint, where the two layers melt into each other; all the other angles make a different perspective, different exciting scenery. The lighting is also very important on the installed works, because the distance between the layers makes shadows, which can change the sense of the artwork.
The series includes three special, unrepeatable pictures. Their size is 50x50 cm, in a frame for each. The photos of the actual pictures on the website are only reprographs, the real photos were digitally printed. Each picture has two layers. One of them is glued on a piece of glass and it contains the 0.5x0.5 cm pieces of a photo that were cut out manually. The second layer, another photo in one piece, is 2 cm underneath the first one.
In this project, I took pictures of people who can only feel fine themselves, be free and enjoy their life, if they hide their real face behind a mask. These gorgeous young people think they are ugly, so they never show up without makeup. I focused on the extrem cases, thus I was looking for people who overdo makeup, wear extraordinary accessories, clothes and want to get everybody’s attention with their extravagant looking and hide their true self. I used a technical experiment to emphasis this duality.
I found interesting the way of making a 3D picture with a manual technique, with using more images, more viewpoints. The most important thing was not to use any digital intervention, no digital postproduction during the working process. Thereby, the workflow was extreamly important, which leads to a long-time, monotone, challenging working method.
On the finished pictures, you can find only one viewpoint, where the two layers melt into each other; all the other angles make a different perspective, different exciting scenery. The lighting is also very important on the installed works, because the distance between the layers makes shadows, which can change the sense of the artwork.
The series includes three special, unrepeatable pictures. Their size is 50x50 cm, in a frame for each. The photos of the actual pictures on the website are only reprographs, the real photos were digitally printed. Each picture has two layers. One of them is glued on a piece of glass and it contains the 0.5x0.5 cm pieces of a photo that were cut out manually. The second layer, another photo in one piece, is 2 cm underneath the first one.
LEÍRÁS
A projekt során olyan embereket fotóztam, akik csak akkor érzik jól magukat a bőrükben, akkor tudnak igazán felszabadultan viselkedni, ha eredeti arcukat smink, azaz „álarc” mögé rejthetik. Ezek az egyébként gyönyörű fiatalok, csúnyának gondolják magukat, és nem mutatkoznak a nyilvánosság előtt smink nélkül. A szélsőségekre helyeztem a hangsúlyt, és szigorúan olyan alanyokat kerestem, akik túlsminkelik magukat, arcvonásaikat, kiegészítőiket merőben túlhangsúlyozzák, extravagáns kinézetükkel magukra vonják mindenki figyelmét, elrejtik igazi valójukat. Ezt a kettősséget egy technikai kísérletezéssel próbáltam kihangsúlyozni, izgalmasabbá tenni.
Arra voltam kíváncsi, hogy egy manuális technikával hogyan lehet térbe helyezni a képet, esetleg nem csak egy, hanem több kép, nézőpont használatával. Fontos volt számomra, hogy a kész alkotások photoshop, digitális beavatkozás nélkül jöjjenek létre. Így a munka menete is rendkívül fontossá vált, amely egy több napos, monoton, teherbírást követelő munkafolyamatot eredményezett.
A kész képeken egy nézőpont van, ahol teljesen összeáll a két réteg, viszont megannyi izgalmas látvány tárul a néző szeme elé, ha kimozdul a horizont tengelyéből. A világítás is nagyban hozzájárul a kiállított alkotás milyenségéhez, ugyanis az egymástól elemelt rétegeknek köszönhetően árnyékot vet a felső kép az alsóra.
A képek 50x50 cm-esek, a csatolt fotó, csupán a werk. Már be vannak keretezve, egyedi darabok. Az eredeti képek digitális nyomatok, és egy kivágásos, manuális technikával készültek. Két rétegből áll, az egyik üveglapra van felragasztva, 0,5x0,5 cm-es négyzetekből, míg a másik réteg alatta helyezkedik el 2 cm távolságra. Tölgy, fa keretben találhatóak.
A projekt során olyan embereket fotóztam, akik csak akkor érzik jól magukat a bőrükben, akkor tudnak igazán felszabadultan viselkedni, ha eredeti arcukat smink, azaz „álarc” mögé rejthetik. Ezek az egyébként gyönyörű fiatalok, csúnyának gondolják magukat, és nem mutatkoznak a nyilvánosság előtt smink nélkül. A szélsőségekre helyeztem a hangsúlyt, és szigorúan olyan alanyokat kerestem, akik túlsminkelik magukat, arcvonásaikat, kiegészítőiket merőben túlhangsúlyozzák, extravagáns kinézetükkel magukra vonják mindenki figyelmét, elrejtik igazi valójukat. Ezt a kettősséget egy technikai kísérletezéssel próbáltam kihangsúlyozni, izgalmasabbá tenni.
Arra voltam kíváncsi, hogy egy manuális technikával hogyan lehet térbe helyezni a képet, esetleg nem csak egy, hanem több kép, nézőpont használatával. Fontos volt számomra, hogy a kész alkotások photoshop, digitális beavatkozás nélkül jöjjenek létre. Így a munka menete is rendkívül fontossá vált, amely egy több napos, monoton, teherbírást követelő munkafolyamatot eredményezett.
A kész képeken egy nézőpont van, ahol teljesen összeáll a két réteg, viszont megannyi izgalmas látvány tárul a néző szeme elé, ha kimozdul a horizont tengelyéből. A világítás is nagyban hozzájárul a kiállított alkotás milyenségéhez, ugyanis az egymástól elemelt rétegeknek köszönhetően árnyékot vet a felső kép az alsóra.
A képek 50x50 cm-esek, a csatolt fotó, csupán a werk. Már be vannak keretezve, egyedi darabok. Az eredeti képek digitális nyomatok, és egy kivágásos, manuális technikával készültek. Két rétegből áll, az egyik üveglapra van felragasztva, 0,5x0,5 cm-es négyzetekből, míg a másik réteg alatta helyezkedik el 2 cm távolságra. Tölgy, fa keretben találhatóak.